קידום ממומן בגוגל PPC למרפאות ורופאים
בעשור האחרון, עבר עולם השיווק שינויים רבים והתאים עצמו לעולם הדיגיטל ולמציאות בה לנראות באינטרנט ולמיקום הגבוה בתוצאות החיפוש ישנה חשיבות עליונה. מציאות זו יצרה בתחום השיווק הדיגיטלי את עולם קידום האתרים, שמטרתו להביא את האתר המקודם למיקום גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש ולמקסם את החשיפה והנראות בראש רשימת התוצאות, שכן במציאות של ימינו - "אם אתה לא שם – אתה לא קיים".
תחום קידום האתרים הפך אם כך לאחד התחומים החמים והנחוצים ביותר עבור כל בית עסק, כחלק מאסטרטגיית השיווק והרצון להיחשף בפני כל לקוח פוטנציאלי המחפש ברשת אחר שירותיו או מוצריו של העסק.
אז מהו קידום ממומן?
במירוץ חסר התקדים אחר ההובלה בתוצאות החיפוש התפתחו 2 סוגי קידום אתרים: קידום אורגני וקידום ממומן (הידוע גם כ PPC). בעוד תהליך הקידום האורגני דורש זמן רב, תחזוקה שוטפת ופעילות רציפה, הקידום הממומן מאפשר הופעה מיידית במיקום בולט בתוצאות החיפוש.
מטרותיו העיקריות של הקידום הממומן הינן יצירת חשיפה מיידית, יצירת תנועת גולשים לדף המקודם, גיוס לידים, שיפור הכנסות ממכירת מוצרים או שירותים בדף המקודם, ופעילות Remarketing (שיווק מחדש למי שגלשו באתר בעבר).
הקידום מתבצע באמצעות בחירת ביטויים או מילות מפתח המתארות את פעילות העסק, תיאור המוצר, תיאור השירות וכו'. ביטויים אלו צריכים להתאים למושגים המוכרים ללקוח הפוטנציאלי ושבאמצעותם הוא צפוי לחפש את השירות או המוצר שמציע העסק המקודם. ישנם כלים ייעודיים המשמשים מקדמי אתרים לאיתור הביטויים המתאימים ומילות המפתח הרלוונטיות, שכן לבחירתם ישנה חשיבות מכרעת על הצלחת הקידום והשלכות רבות על תוצאותיו ועלויותיו.
קידום ממומן מבוצע לרוב על ידי מקדמי אתרים או אנשי דיגיטל, המוכשרים לבצע פרסום זה בהתאם לסוג העסק, למתחרים ולביטויים הנבחרים לקידום ולהתאימו לתקציב העסק, תוך שימוש במערכת הפרסום Google Ads. זוהי מערכת פרסום מתקדמת ביותר הלומדת תוך כדי פעילות את דרך הפרסום הכדאית ומספקת למפרסם מגוון כלים ומידע המסייעים לייעול הפרסום בה.
על אף שמקובל לחשוב שקידום ממומן מתבצע בתוצאות החיפוש של גוגל בלבד, ישנן דרכים נוספות לקידום ממומן ובהן פרסום באנרים באתרים אחרים המאושרים על ידי גוגל (תכנית הנקראתGoogle Display Network, הכוללת גם את Gmail ואת YouTube), קידום סרטוני תדמית ופרסומת ביוטיוב, קידום באתרי מכירות (מערכת Google Merchant) ועוד.
היתרונות בפרסום ממומן הינם בעצם היכולת ליצור חשיפה ובולטות גם כאשר ישנם מתחרים אחרים המובילים בתחום והשולטים במיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש. עם זאת, במקרים אלו הקידום הממומן עשוי להיות יקר.
קידום ממומן בענף הרפואה
כמו ביתר התחומים במשק, גם בענף הרפואה ניתן לראות פעילות ערה של קידום ממומן.
מרפאות פרטיות ורופאים פרטיים במגוון תחומים, כדוגמת רפואת שיניים, אסתטיקה, אף אוזן גרון, עיניים, אורטופדיה וכו', בוחרים לקדם עצמם בקידום ממומן. אחת הסיבות העיקריות לבחירה זו הינה התחרות הקיימת בין המרפאות הפרטיות בתחומים השונים, כמו גם העובדה שהשליטה במקומות הראשונים בתוצאות במנועי החיפוש שייכת לרוב למרכזים הרפואיים הגדולים והמוכרים ולקופות החולים. בכך, נדחקות המרפאות הקטנות והרופאים הפרטיים אל מחוץ לעמוד התוצאות הראשון ולמקומות נמוכים בעמודים הבאים בתוצאות החיפוש, אליהם החשיפה של הגולשים נמוכה ולעיתים אף אפסית.
לכן, בוחרים רופאים ומרפאות לקדם את עצמם באופן ממומן ובכך יוצרים נראות ובולטות על פני אלו השולטים בתחום עיסוקם. באופן זה, מתאפשר למרפאות ולעסקים ליהנות מבולטות בפני קהל המטופלים הפוטנציאלי, גם אם לזמן קצר.
עם זאת, חשוב לזכור כי פעילות קידום ממומן לאורך זמן ממושך עשויה להיות יקרה ועל מנת ליהנות מנראות והובלה בתוצאות במנועי החיפוש, חשוב לעיתים לשלב אסטרטגיות שיווק וקידום נוספות.