שיווק בוידאו לרופאים ומרפאות

עולם השיווק השתנה רבות בעשור האחרון, עם התפתחותן של הרשתות החברתיות. התאמתן והנגשתן לכל סוג עסק ומתן מגוון רחב של אפשרויות פרסום ושיווק הניתנות לביצוע גם ללא הכשרה או ניסיון קודמים, מאפשרות כיום לכל עסק לשווק את עצמו בקלות, במהירות ובתקציב המתאים לו.
פעילויות השיווק המתאפשרות כיום כוללות קידום פוסטים ומודעות, פרסום כתבות ומאמרים, יצירת חשיפה ואטרקטיביות
באמצעות תמונות ובשנים האחרונות החלו לבלוט בין פעילויות אלה גם תכני הוידאו.

פעילות השיווק בוידאו שהחלה לתפוס תאוצה במגוון התחומים במשק, כבשה גם את תחום הרפואה.
מרפאות רבות, מרכזים רפואיים ורופאים פרטיים כבר הבינו כי על מנת לעורר עניין ולמשוך את תשומת ליבו של הגולש,
הם נדרשים להעלות את פעילות השיווק רמה ולהתחיל לשלב בה גם תכני וידאו.

מהו שיווק באמצעות וידאו
עולם השיווק ברשת בנוי על העברת מסרים חדים, ברורים, אטרקטיביים, מסקרנים ומניעים לפעולה. מסרים אלו מועברים
לרוב באמצעות תוכן כתוב ותמונות, אך לאחרונה החלה לתפוס תאוצה העברת המסרים באמצעות וידאו. 

מתוך רצון לגוון וליצור בולטות נוצר הצורך ביצירת תוכן השונה מהתוכן המוכר והנפוץ, ממנו חלקנו כבר מתעלמים, לעיתים אף שלא המודע. יצירת תוכן שיווקי מסוג שונה, התופס את תשומת ליבו של הגולש יוצר את ההבדל הכל כך מהותי בין תוכן שיווקי "בלתי נראה" לתוכן אטרקטיבי.

השיווק באמצעות הוידאו כולל תכנים מצולמים באורכים משתנים – החל מסרטון "טיזר" של מספר שניות,
דרך סרטוני תדמית ועד לסרטוני הסבר והדרכה שמטרתם להניע את הגולש לפעולה ולתרום למיצובו של
העסק המשווק ולתדמיתו בעיני הגולש.

הסרטונים השיווקיים המופקים מפורסמים במגוון יעדים ובהם אתר הבית של העסק, רשתות חברתיות, אתרים מקצועיים מאותו תחום עיסוק, כפרסומת באתרים חיצוניים ועוד. אחד מכלי השיווק הנפוצים ביותר לתכני וידאו הינו אתר יוטיוב (YouTube).

לסרטוני הוידאו כאמור מספר מטרות עיקריות:

"לתפוס" את עינו של הגולש ואת תשומת ליבו – בעוד רוב האנשים הפכו לאדישים למסרים כתובים ומודעות שיווקיות, סרטונים מושכים את תשומת הלב, במיוחד כאשר בשניות הראשונות מציגים לצופה תוכן מסקרן או מפתה במיוחד.
לגרום לצופה לקבל את כל המסר השיווקי – כאשר הצופה נחשף לחלק מהתוכן, המסר השיווקי לא מועבר. לכן, על מנת להעביר את המסר במלואו, יש ליצור סרטון אטרקטיבי ומעניין השומר על הצופה בקשב לכל אורכו ועד לסיומו. זאת, בניגוד למסר כתוב אותו הגולש יכול לנטוש בכל רגע נתון ואף להימנע מראש מלקרוא אותו אם נתפס כארוך מידי או כלא מעניין כבר מתחילתו (לעיתים מאבדים את הקורא כבר בכותרת). 
הנעה לפעולה – כמו בכל פעולת שיווק, המטרה העיקרית במסר הינה הנעת הגולש לפעולה הרצויה. הנעתו מתבצעת לרוב בשלבים (משפך שיווקי), כאשר בכל שלב הצופה מקודם צעד נוסף לקראת המטרה – יצירת קשר, השארת פרטים, רכישת השירות וכו'.

ניהול ערוץ יוטיוב לרופאים, מרפאות ומרכזים רפואיים! – כך משווקים היום באמצעות וידאו
יוטיוב הינה פלטפורמה ייעודית להפצת סרטונים. זהו אחד הכלים הנפוצים, היעילים והשימושיים ביותר עבור עסקים להפצת תכני וידאו. באמצעות הקמת ערוץ יוטיוב עסקי, יכול כל עסק להעלות בחינם תכני וידאו, ליצור רשימות צפייה, לקטלג לנושאים וליצור עבור קהל היעד עולם שלם של תוכן ייעודי. 
מרכזים רפואיים רבים, כמו גם מרפאות ורופאים פרטיים כבר משתמשים בפלטפורמה זו לשם הפצת תוכן הנוגע לפעילותם ומשמש ליצירת חשיפה, העברת מידע על פעילותם, מתן ערך נוסף למטופל, יצירת תחושת ביטחון בקרב המטופל הפוטנציאלי והנעתו לפעולה.
מהתוכן המוצג בפלטפורמה זו ניתן להפנות את הצופה ישירות לאתר הבית של המרפאה או לחלופין לתוכן נוסף שהועלה ביוטיוב.
את התכנים המצולמים והמוצגים ביוטיוב נהוג להציג גם באתר הבית עצמו, בעמודי העסק ברשתות החברתיות, באתרי לוויין, אתרים מקצועיים בתחום וכו. כל זאת במטרה לעורר עניין בקרב הצופה לתת ערך מוסף, למצב את המרפאה כמקצועית ומובילה בתחומה ולהניע את המתעניין ליצירת קשר.

אז איך מתחילים?
על אף שתוכן מצולם נתפס בעיני רבים כמלאכה קשה לביצוע, מדובר בתהליך פשוט מאד. עם זאת, איכות הסרטון ובהתאם גם עלות יצירתו, תלויים בצורך ובתקציב של המרפאה.

איכות התוכן והסרט המצולם תלויים בצרכיו של העסק. ישנם מרפאות ורופאים היוצרים סרטוני תדמית או סרטוני הסבר פשוטים, המצולמים באופן עצמאי, בעוד ישנם כאלה המעוניינים ביצירת סרטונים ברמה גבוהה יותר הן מבחינת איכות הצילום והן מבחינת התוכן. לשם כך, פונים לחברות מקצועיות המתמחות ביצירת סרטונים שיווקיים וסרטוני תדמית והבונים עבור הלקוחות תסריט, מגייסים ניצבים, מבצעים את הצילום באמצעות ציוד ייעודי ואיכותי ויוצרים תוכן הנבנה במיוחד לצרכיו של העסק והמותאם לקהל היעד.

לאחר יצירת הסרטון, ניתן להפיצו בכל כלי ופלטפורמה (בהתאם למדיניות), כאשר ביוטיוב מומלץ לפתוח ערוץ עסקי. הערוץ העסקי מציע מגוון אפשרויות חשיפה למתעניינים ולמטופלים הפוטנציאליים ויוצר הזדמנויות לביצוע פעולות ייעודיות להגברת המודעות, יצירת חשיפה, שיווק השירותים, פרסום העסק וקידום מכירות.
ככל שהערוץ יכיל תוכן מגוון ואטרקטיבי לקהל היעד, כך תגדל אפקטיביות השימוש בו עבור העסק ויגדלו סיכויי ההצלחה בהשגת מטרותיה של פעילות השיווק באמצעות הוידאו.