קידום אורגני SEO לרופאים ומרפאות

תחום קידום האתרים הינו אחד התחומים הבולטים בעולם השיווק הדיגיטלי. בעידן בו הגולש צורך את המידע הנדרש לו באופן מיידי באמצעות מנועי החיפוש, נדרשת תשומת לב והשקעה של בעלי עסקים בקידום מיקום אתריהם בתוצאות החיפוש.
פעילות קידום האתרים נפוצה כיום בקרב כלל הענפים במשק. חברות גדולות כקטנות, ארגונים ממשלתיים ומוסדות, רשתות ענק וחנויות פרטיות, טייקונים של אלפי עובדים ועסקים פרטיים של אדם אחד. כולם כאחד וכל אחד בתחום עיסוקו, נמצאים במרדף אחר ההופעה בראש תוצאות החיפוש ובעמוד התוצאות הראשון. 

מיקום העסק שלא בעמוד הראשון מקטין באופן דרסטי את הסיכוי לחשיפה בפני הלקוח הפוטנציאלי. מעטים ביותר הם אלו שאינם מוצאים את שחיפשו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ונאלצים לדפדף לעמוד הבא. ככל שמיקום הדף בתוצאות יורד, החשיפה וכמות ההקלקות בעמודים הבאים יורדות בצורה דרסטית, עד כדי כך שמקדמי האתרים נוהגים להתבדח באומרם כי "המקום הבטוח ביותר להחביא בו גופה הוא העמוד השני בתוצאות החיפוש בגוגל".
הצורך בביצוע פעולות הקידום הכרחי אם כך לכלל התחומים במשק, בהם גם תחום הרפואה הכולל את מגוון המרפאות, הרופאים ושירותי הרפואה המוצעים. אחת האסטרטגיות הנפוצות והנחוצות ביותר לקידום אתרים הינה שיטת הקידום האורגני.

מהו קידום אורגני?
קידום אורגני - SEO (Search Engine Optimization), הינו תהליך שמטרתו להוביל את הדף המקודם במעלה הדירוג בתוצאות החיפוש, אל מיקום גבוה ככל הניתן. תהליך זה מתבצע באמצעות כתיבה נכונה של קוד האתר ושל התוכן, על פי הגדרות וכללים שנקבעו על ידי מנועי החיפוש. קיום כללים אלו ועדכון התוכן וקוד האתר על פי ההגדרות, מעלה בעיני מנוע החיפוש את ערכו של הדף המקודם לגולש ובהתאם לכך הוא מקודם במיקום בתוצאות החיפוש.
ערכו של הדף המקודם עבור הגולש כפי שנתפס בעיני מנוע החיפוש, נקבע על פי מכלול של מספר קריטריונים הכוללים בין היתר מקוד האתר (שימוש בתגיות הנדרשות), תוכן האתר (בדגש על שימוש בביטויי ומילות מפתח), מבנה האתר (היררכיה פנימית וקישורים פנימיים), ידידותיות למשתמש, זמן הגלישה בכל דף ומידת הנטישה, התאמה למגוון מכשירים, קישורים חיצוניים (הנמדדים באיכותם), רלוונטיות תוכן האתר לתחומו ועוד.
את תהליך הקידום האורגני יש להתחיל מיד עם הקמתו של האתר, שכן ישנם כללים שיש ליישם כבר משלבי בניית האתר ושביצועם בשלב מאוחר יותר עשוי להיות מורכב יותר ולהקשות על קידומו של האתר. כמו כן, קידום אורגני מבוצע לאורך זמן ובאופן רציף, והזנחת הקידום האורגני עשויה להביא להידרדרות במיקום הדף.
על אף הצורך בתחזוקה שוטפת של פעילות הקידום האורגני ובעלות הכספית הכרוכה בכך, לשימוש בקידום האורגני יתרונות רבים: שמירה על המיקום בתוצאות החיפוש ושיפורו במשך הזמן, יחסי המרה גבוהים, כמות גבוהה של דפים נצפים, זמן שהייה ממושך באתר ואחוז נטישה נמוך.

קידום אורגני בענף הרפואה
כמו בכל יתר הענפים במשק, גם בענף הרפואה ישנה תחרות רבה ברשת, בין מרפאות, רופאים ומוסדות רפואיים, על תשומת ליבו של המטופל. לקידום האורגני ישנה חשיבות רבה עבור מרפאות ורופאים, בעיקר בשל העובדה שהמיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש שייכים לרוב למוסדות הרפואיים הגדולים ולקופות החולים.
לכן, מרפאות רבות ורופאים פרטיים משקיעים רבות בקידום אתריהם באופן אורגני, על מנת ליצור חשיפה ובולטות לשירותיהם, בין הגופים הרפואיים המובילים.
לסיכום, חשוב לזכור כי פעילות הקידום האורגני אינה מספקת תוצאות באופן מיידי אלא רק לאחר תקופה בה הפעילות מתבצעת כראוי ועל פי הכללים. כמו כן, נהוג לרוב להיעזר במקדמי אתרים לביצוע פעילות זו. 
טרם בחירת מקדם האתרים או החברה המקדמת, יש לבקש לראות הוכחות להצלחתם בקידום אתרים אחרים על מנת לוודא כי אכן מדובר במקדמי אתרים מקצועיים.